Snurken

• Thread starter Paul Californie
  • Start date
P

Paul Californie

Vehicle
T7 ocean
Beste camperaars, mijn vrouw en ik willen graag met een camper op pad. Echter het probleem is dat de een snurkt en de ander licht slaapt. Thuis hebben we ieder onze eigen slaapkamer maar in een camper is dat moeilijk. We willen geen grote camper met zowel voor en achter een slaapgedeelte. Onze voorkeur gaat uit naar een bus of eventueel een kleine camper. In de California zijn 2 aparte slaapruimtes beschikbaar echter is de geluidsdemping tussen beneden en boven beperkt. We hebben het uitgeprobeerd bij de dealer maar we kunnen elkaar goed verstaan en dus zal het snurken ook goed hoorbaar zijn.
Mogelijk biedt extra geluidsisolatie uitkomst, denkt aan een dikke, zware matras. Deze zal dan tijdens het rijden in de bus moeten liggen. Zijn er onder de lezers eigenaren van een California die hetzelfde probleem hebben? Als dat het geval is, wat hebben jullie hiertegen gedaan en hoeveel heeft het geholpen?
We horen het graag!
Groet, Paul

Beste camperaars, mijn vrouw en ik willen graag met een camper op pad. Echter het probleem is dat de een snurkt en de ander licht slaapt. Thuis hebben we ieder onze eigen slaapkamer maar in een camper is dat moeilijk. We willen geen grote camper met zowel voor en achter een slaapgedeelte. Onze voorkeur gaat uit naar een bus of eventueel een kleine camper. In de California zijn 2 aparte slaapruimtes beschikbaar echter is de geluidsdemping tussen beneden en boven beperkt. We hebben het uitgeprobeerd bij de dealer maar we kunnen elkaar goed verstaan en dus zal het snurken ook goed hoorbaar zijn.
Mogelijk biedt extra geluidsisolatie uitkomst, denkt aan een dikke, zware matras. Deze zal dan tijdens het rijden in de bus moeten liggen. Zijn er onder de lezers eigenaren van een California die hetzelfde probleem hebben? Als dat het geval is, wat hebben jullie hiertegen gedaan en hoeveel heeft het geholpen?
We horen het graag!
Groet, Paul
Hello and welcome to the club.
We find that earplugs are more than effective, even when sharing the top bed. :thumb

Thanks for your reply, in our experience earplugs are not sufficient. Partly because of the loudness of the snoring, partly because of being an extremely light sleeper.

Ha Paul,
Het blijft hoe dan ook knus in de camperbus. Ik denk dat een dikkere matras weinig doet zolang de opening van het poptop bed open blijft. Er zijn opvouwbare vulstukken om dit gat te dichten. Wat ook een beetje scheelt is als 'de snurker' boven slaapt. Maar het beste werkt in mijn opinie oordoppen voor de 'lichte slaper'. De omgevingsgeluiden zijn in de bus ook harder, het blijven dunne wandjes.
Groet,
Tycho

Perhaps a white noise generator or sounds of the sea speaker may assist (as well as the ear plugs). I wear Snore Rings (acu pressure rings on my little fingers) from early evening and overnight which my dear Wife says do help, up to a point. I have started wearing them earlier as a new Apple Watch Ultra says that improves things further - as does not drinking - but, what, can, you, do?
Best of luck finding a combination of things that help in your instance

Ha Paul,
Het blijft hoe dan ook knus in de camperbus. Ik denk dat een dikkere matras weinig doet zolang de opening van het poptop bed open blijft. Er zijn opvouwbare vulstukken om dit gat te dichten. Wat ook een beetje scheelt is als 'de snurker' boven slaapt. Maar het beste werkt in mijn opinie oordoppen voor de 'lichte slaper'. De omgevingsgeluiden zijn in de bus ook harder, het blijven dunne wandjes.
Groet,
Tycho
Bedankt voor je antwoord, ik ga op zoek naar goede oordoppen

Zelf geen ervaring met het snurken van één van ons IN de california maar daarbuiten... wel al gehoord.
Als ik het goed begrijp, is dat snurken -en dan het geluidsvolume- een issue bij jullie, welnu, ik vermoed dat je buren dan beter ook oordopjes zouden gebruiken ;) en al zeker als je kiest voor een california met zijn tentdak.
Weet wel dat gelijk welke camper (kleine of grote camperbus of een 'grote witte') niet afdoende geïsoleerd zal zijn als je echt zo'n luide snurker bent. Misschien dat de dokter hulp kan bieden en hulpmiddelen kan aanreiken?
Succes met een afdoende oplossing vinden voor jullie.

Last edited:
Back