California reizen met grote hond/Adventure ???

The digital hunter

The digital hunter

VIP Member
Vehicle
T6 Ocean 204 4Motion
Beste California liefhebbers,

Wij hebben een California Ocean T6 4 Motion, en nu heb ik een vraag over het reizen met een hond daarmee.
Onze hond is een Zwitserse Herdershond en nemen heb liefst altijd mee maar dat is niet altijd makkelijk.
Als zij mee gaat kunnen wij niet beneden slapen want als de bank (het bed) naar voor geschoven staat kan het dier amper bewegen.
Dus slapen wij zo veel mogelijk boven en heeft ze wel wat meer ruimte.
We hebben er al een aanbouw tent voor gekocht ,maar we blijven meestal maar 1 nacht op dezelfde plaats en dat is dan nogal lastig om die steeds op te bouwen en weer af te breken.
Nu is mijn vraag, hoe doen jullie dat als jullie niet boven kunnen slapen om welke reden ook.
Vorige maand waren wij op reis in Schotland met de California en zagen daar op de camperplaats een (oudere) California 'Adventure' staan en die is een stuk langer en dat zou perfect zijn voor ons met de hond.
Maar ik vind daar niets over op het net.
Weten jullie toevallig of die nog gemaakt wordt of dat er een langere versie van de huidige California bestaat.
Ik weet dat er een VW transsporter is die wel langer is maar dat zou te veel kosten om die om te bouwen.

Alvast bedankt voor eventuele tips .
Groetjes en veel camper plezier,

Ronald

Je zou de 2 voorzetels kunnen draaien en daar iets over leggen om een groter ligvlak voor de hond te maken. Of de ruimte tussen de 2 zetels opvullen.
Beneden slapen hebben wij nog maar 1 nacht gedaan in 10 jaar california.
Een vw california met lange wielbasis bestaat niet , dat moet een ombouw zijn van ander bedrijf dan VW.
Hebben ook jaren altijd onze hond meegenomen (30kg) , was wel kleiner dan jou herder maar toch..
Die herder is wellicht te zwaar om op jullie voeten te slapen ? :)

Dag Roger,
bedankt voor je reactie.

Het voorstel om de zetels te draaien is in theorie wel een mooie oplossing maar ....
De passagiersstoel is op zich geen probleem om die te draaien ,maar de chauffeur stoel is toch wel een heel gedoe door het keukenblok.
Maar een bijkomend probleem is ,dat doordat we de hond mee nemen en dus ook weer meer spullen, we elke ruimte optimaal moeten benutten en al een deel op de zetels leggen als we gaan slapen.
Toch ga ik eens uitzoeken of dat draaien van de zetels vlotter kan dan ik tot nu toe heb ondervonden.
De spullen die we normaal op de zetels leggen ,zou ik dan eventueel op het matras boven kunnen leggen als we dat omlaag laten tijdens het slapen.

Ik had al wel gezien dat er een soort van opvouwbaar matras te koop is om op de voorste zetels te leggen ,om een kind eventueel slapen te leggen.
Nu is onze hond een super brave, maar ik zou toch niet graag hebben dat ze aan het stuur of iets anders begint te knabbelen terwijl wij liggen te slapen en ze is nu ook niet bepaald een lichtgewicht.

De reden dat we meestal beneden slapen is ,dat ik al verschillende rugoperaties heb ondergaan en de matras beneden nu eenmaal beter ligt dan die van boven.

Wat die lange California betreft,
super jammer dat ze die niet maken bij VW want ik denk toch dat daar een markt voor is.
Hij is er wel in de transpoter uitvoering ,maar zo eentje helemaal gaan ombouwen naar een camper lijkt me heel duur , en een hele mallemolen om daar dan de documenten voor in orde te krijgen.

Over schakelen naar een andere camper zien we niet zitten ,juist vanwege de wendbaarheid en verder gebruiksgemak van de California.

Het zal dus verder goochelen blijven met de benutbare ruimte.
En vooral genieten van de California op zich

Back